A+ A A-

Staże w Lizbonie 2018

Od 16 czerwca 16-sto osobowa grupa  uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalanych Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Dzieci Zamojszczyzny w Zamościu przebywała na stażach zawodowych w stolicy Portugalii. Praktyki były realizowane w ramach projektu "Postaw na kompetencje zawodowe", który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Staże w Lizbonie zakończyły trzeci projekt Budowlanki mobilności ponadnarodowej, którego kwota dofinansowania wynosiła 594 373,28 euro.

Projekt przez kształtowanie aktywnych postaw zawodowych podniósł wartość młodych ludzi na europejskim rynku pracy. Każdy z uczestników został przydzielony do odpowiedniego zakładu, w którym odbywał praktykę przez 15 dni roboczych przez 6 godzin dziennie. Firmy były powiązane z dziedzinami informatyki, cukiernictwa i budownictwa.

Praktyki 2 uczniów z zawodu technik informatyk odbywały się w Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, a 2 uczniów tego zawodu odbywało staż w UNIVERSIDADE LUSÓFONA.

Praktyki uczennicy i ucznia z zawodu technik technologii żywności odbywały się w FÁBRICA DA NATA. Podczas realizacji stażu główny nacisk położony został na nabycie praktycznych umiejętności produkcji słynnych w całym kraju ciasteczek pastel da Nata oraz poznanie tendencji rozwoju w branży cukierniczej w Portugalii.

Praktyki 3 uczennic z zawodu technik technologii żywności odbywały się w PASTELARIA MEXICANA, a dwie uczennice kształcące się w tym zawodzie były na stażu w PANIFICADORA DO AREEIRO. Praktyki te pozwoliły na wszechstronny rozwój uczniów: poznanie procesów technologicznych, nabycie i doskonalenia praktycznych umiejętności w branży cukierniczej, a także wykonywania dań typowych dla kuchni portugalskiej.

Czterech uczniów z zawodu technik budownictwa oraz jeden uczeń zawodu monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie realizowali staż w firmie TEXCOAT-Revestimentos e Pinturas.Dni wolne od pracy wypełnił program kulturowy, który obejmował wycieczki po Lizbonie, zwiedziliśmy zamek św. Jerzego, Praça do Comércio nad Tagiem z pomnikiem króla Józefa I i łukiem triumfalnym. Mieliśmy okazję zobaczyć wieżę Belem, Pomnik Odkrywców, Klasztor Hieronimitów z Katedrą, Jose Maria Da Fonseca, Carbo Espichel and National Santuary Crist The King. Zwiedzaliśmy także stadion Benfiki Lizbona - Estadio da Luz. Odwiedziliśmy Oceanarium w Lizbonie, które jest największym oceanarium w Europie. Mieliśmy okazję miło spędzić dzień nad Oceanem Atlantyckim na rozległej, piaszczystej plaży w Cascais na północ od ujścia Tagu. Zwiedziliśmy mauretańską twierdzę z VIII wieku, górujące nad miastem Sintra mury obronne Castelo dos Mouros, skalisty Przylądek Cabo da Roca, który stanowi najdalej na zachód wysunięty punkt lądu stałego. Wszystkim uczestnikom zapadła w pamięci wycieczka do Fatimy, którą co roku odwiedza ponad 5 mln turystów

Dzięki udziałowi w stażach zagranicznych uczniowie mogli poszerzyć swoje horyzonty. Zdobyte doświadczenie pomoże im w znalezieniu pracy nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju. Podczas uczestnictwa w projekcie można było sprawdzić jak doskonale uczniowie sobie radzą w innych warunkach, w innym kraju, w innym języku, czy to czego się uczą przydaje się w praktyce. Mieli okazję poznać ludzi, którzy mają inne zwyczaje, inaczej organizują swoje codzienne życie i porównać to ze swoim otoczeniem.

Uczniowie Budowlanki w ramach uczestnictwa w projekcie „Postaw na kompetencje zawodowe” otrzymują certyfikaty potwierdzające odbycie stażu oraz dokumenty Europass Mobilność wydawane przez Krajowe Centrum Europass.

Read more...

Harmonogram zajęć z języka portugalskiego POWER

Terminarz zajęć z języka portugalskiego

w ramach projektu Staże zagraniczne dla uczniów
i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego,

"Postaw na kompetencje zawodowe",

który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

 

I grupa: technik technologii żywności - sala nr 20

11.05.2018r. Piątek 13.10-14:45 (2 godz.)

14.05.2018r. Poniedziałek 8.50-10.25 (2 godz.)

15.05.2018r. Wtorek 8.00-9.35 (2 godz.)

16.05.2018r. Środa 9:40-11:15 (2 godz.)

18.05.2018r. Piątek 11.20-13.05 (2 godz.)

21.05.2018r. Poniedziałek 10.30-12:05 (2 godz.)

22.05.2018r. Wtorek 9.40-11.15 (2 godz.)

25.05.2018r. Piątek 11.20-12.05 (1 godz.)

  

II grupa: technik informatyk, technik budownictwa, monter zabudowy
i robót wykończeniowych w budownictwie - sala nr 20

11.05.2018r. Piątek 11.20-13.05 (2 godz.)

14.05.2018r. Poniedziałek 10.30-12:05 (2 godz.)

15.05.2018r. Wtorek 9.40-10.25 (1 godz.)

18.05.2018r. Piątek 13.10-14:45 (2 godz.)

21.05.2018r. Poniedziałek 8.50-10.25 (2 godz.)

22.05.2018r. Wtorek 8.00-9.35 (2 godz.)

23.05.2018r. Środa 9:40-11:15 (2 godz.)

25.05.2018r. Piątek 12.20-13.55 (2 godz.)

Read more...

Harmonogram warsztatów z kompetencji na europejskim rynku pracy oraz przygotowania kulturowego

Warsztaty z kompetencji na europejskim rynku pracy

projektu Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego,

"Postaw na kompetencje zawodowe",

który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

 11.04.2018 Środa 14:00-15:35  (2 godz) świetlica

16.04.2018 Poniedziałek 14:00-15:35  (2 godz) świetlica

18.04.2018 Środa 13:10-13:55  (1 godz) świetlica

Przygotowanie kulturowe

projektu Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego,

"Postaw na kompetencje zawodowe",

który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

18.04.2018 Środa 14:00-15:35  (2 godz) świetlica

25.04.2018 Środa 14:50-15:35  (1 godz) świetlica

30.04.2018 poniedziałek 13:10-14:45  (2 godz) świetlica

 

 

Read more...

Staże w Hiszpanii 2018

24 lutego uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalanych Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Dzieci Zamojszczyzny w Zamościu wrócili ze staży w Maladze. 16 uczniów uczestniczyło w trzeciej mobilności realizowanej w Budowlance w ramach projektu „Postaw na kompetencje zawodowe” - Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego, który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

 

W trakcie trwającego trzy tygodnie stażu uczniowie mieli okazję doświadczyć w Hiszpanii praktycznej strony swojej przyszłej profesji. Głównym celem projektu było poznanie organizacji pracy i sposobu funkcjonowania  firm zajmujących się geodezją i gastronomią. Młodzież udoskonaliła swoje umiejętności, a także zwiększyła szansę na zatrudnienie w wybranym przez siebie zawodzie zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju.

10 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta poznało sposób funkcjonowania firmy geodezyjnej Iniciativas el Condado. Zapoznali się z przebiegiem prac geodezyjnych na różnym etapie ich wykonania. Stażyści wykonywali swoje obowiązki w sposób aktywny, odpowiedzialny i ambitny, za co byli chwaleni przez szefa firmy Raula Ordoñez.

3 uczennice z zawodu technik technologii żywności odbywały staże w cukierniach La Canasta i piekarni Obrador Panartesano S.C.A., 3 uczniów z zawodu kucharz odbywało praktyki w restauracjach Hormiguero Tapas i De Cuchara. Stażyści zapoznali się z kompleksową pracą - od wiedzy o produkcie do satysfakcji z dzieła, poprzez emocje i kompleksowość jakie wpisane są w zawód kucharza i cukiernika.  Podczas realizacji projektu główny nacisk położony został na: poznanie procesów technologicznych kuchni andaluzyjskiej, nabycie praktycznych umiejętności, tendencje rozwoju w branży cukierniczej oraz gastronomicznej i skuteczną prezentację posiadanych kwalifikacji zawodowych.

Wolne od pracy dni wypełnił program kulturowy, zwiedzanie miast: Rondy, Nerji, Marabelli i Granady. To właśnie w Andaluzji bije serce hiszpańskiej tradycji: corrida, flamenco oraz fiesta. Pobyt w Hiszpanii obfitował w liczne okazje do podnoszenia swoich kompetencji językowych, do czego przyczynili się także lokalni mieszkańcy. Uczniowie poznali kulturę i sposób bycia mieszkańców Andaluzji, a także kuchnię typową dla tego regionu.

Staże zagraniczne w ramach projektu „Postaw na kompetencje zawodowe” były nowym i cennym doświadczeniem, podniosły umiejętności komunikacyjne i wpłynęły znacząco nie tylko na rozwój zawodowy i kulturowy młodzieży, ale także na tolerancję i otwartość na świat. Doświadczenie zdobyte na stażu za granicą to nie tylko ważny punkt w CV uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalanych Nr 4 w Zamościu, ale przede wszystkim w ich życiu. To nowe znajomości i doświadczenia, nowe sytuacje, nowe smaki, zapachy, zwyczaje i tradycje. To niezapomniane wspomnienia, nauka i znajomości, których nigdy nikt nie odbierze.

Potwierdzeniem odbycia praktyki zagranicznej będzie certyfikat uczestnictwa w zagranicznym stażu oraz dokument Europass Mobilność nadany przez Krajowe Centrum Europass w Warszawie.

Read more...
Subscribe to this RSS feed