W dniach 14-18 lipca 2025 dwóch nauczycieli wzięło udział w kursie „Creating more inclusive schools” w miejscowości Antalya w Turcji celem poznania nowych sposobów wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, poznania nowych metod pracy z nimi oraz sposobów rozwiązywania problemów w celu promowania edukacji włączającej. Kurs prowadzony był całkowicie w języku angielskim, zatem uczestnicy nie tylko mieli możliwość poszerzenia wiedzy na temat różnych rodzajów zaburzeń i niepełnosprawności, ale również rozwinęli swoje kompetencje posługiwania się językiem angielskim w praktyce.
Oto jak sami relacjonują swój pobyt:
Tomasz Kiecana (nauczyciel informatyki)
„Podczas zajęć poznaliśmy nowoczesne metody pracy z klasą, sposoby wspierania uczniów o różnych potrzebach oraz przykłady dobrych praktyk z innych krajów. Udział w kursie pozwolił mi nie tylko poszerzyć wiedzę, ale również wymienić doświadczenia z nauczycielami z całej Europy. Zdobyta wiedza i umiejętności będą cennym wsparciem w codziennej pracy dydaktycznej.”
Agnieszka Matwiejczuk (nauczyciel języka polskiego, bibliotekarz)
„Udział w kursie „Creating More Inclusive Schools” był dla mnie niezwykle inspirującym doświadczeniem. Pokazał mi, że inkluzywność to nie tylko idea, ale konkretne działania, które można wdrażać na co dzień w środowisku pracy. Wracam do swojej szkoły z nową energią, gotowością do zmian i przekonaniem, że nawet drobne gesty mogą budować bardziej inkluzywną i empatyczną społeczność szkolną.”

