A+ A A-
Historie BMZSP4

Historie BMZSP4 (54)

Paulina Mika

Odbywałam staż w Taberna Alambique Alfalfa w Sevilli. Podczas praktyk nauczyłam się robić dania z ośmiornicy, jak przygotować krewetki do dania, zupa ze ślimaków, przyrządzałam sałatki. Dzięki stażom nauczyłam się nowych technik i przepisów kuchni hiszpańskiej. Zwiedziłam tam Kadyks, Seville i Malagę. W Kadyksie byliśmy nad plażą, odbywał się tam również karnawał, ludzie chodzili poprzebierani w różne stroje.W Sevilli zobaczyłam plac hiszpański, fabrykę cygar, złotą wieżę oraz kupiłam różne pamiątki. W Maladze zobaczyłam punkt widokowy, katedrę Alcazaba, plażę oraz ławeczkę z Picasso. Również w czasie praktyk odbywał się hiszpański na którym uczyliśmy się podstaw hiszpańskiego. Przez naukę hiszpańskiego mogłam dogadać się osobami które mieszkają na stałe w Hiszpanii i porozumiewają się tym językiem. Najbradziej podobało mi się w Kadyksie była cudowna plaża jak i piękne pamiątki.

Cudowne są tutaj w Hiszpanii uliczki maja swój klimat. Bardzo polecam zapisywać się na te staże na których można nauczyć się nowego języka i poznać nowych ludzi jak i zwiedzić nowe cudowne miejsca.

Patryk Michalski

Mieszkam w okolicach Zamościa. Uczęszczam do pierwszej klasy technikum robót wykończeniowych w budownictwie Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Dzieci Zamojszczyzny w Zamościu.

Przyleciałem na praktyki zawodowe do Hiszpanii, do miasta Sewilla. Pracuje w firmie Amedida travel pod opieką Marty Obrebskiej, która jest pomocną, dobrą i sympatyczną osobą, a czas pracy mijał w przyjemnej atmosferze. Pracowaliśmy w godzinach od 8:00 do 14:00. Wspólnie z moimi kolegami rozbieraliśmy płytki przy basenie oraz stawialiśmy ogrodzenie. Podszkoliliśmy swoje umiejętności i wiedzę na temat budownictwa.

Pierwszym miastem które zwiedziliśmy był Kadyks, w którym zobaczyliśmy El Pópulo, zabytkowe centrum Kadyksu, nad którym górują wysoka, barokowa katedra oraz starszy i mniejszy kościół Santa Cruz, a w odsłoniętych ruinach teatru z czasów rzymskich znajduje się obecnie muzeum na otwartym powietrzu. Spędziliśmy także wolny czas na plaży La Caleta przy Oceanie Atlantyckim opalając się.

W następny weekend odwiedziliśmy Malagę, a w tym pomnik Picassa, teatr rzymski, katedrę, a później odpoczywaliśmy na plaży La Malagueta kąpiąc się w Morzu Alborańskim.

Nie mogliśmy także zapomnieć o zwiedzaniu patelni Europy - miasta Sewilla, w którym mieszkaliśmy przez czas praktyk. Zobaczyliśmy Stadion zwany Estadio Ramón Sánchez Pizjuán, Alkazar, Plaza de España, złotą wieżę oraz katedrę. W staromiejskiej dzielnicy El Arenal spacerowaliśmy deptakiem nad rzeką Gwadalkiwir przy zachodzącym słońcu.

Bardzo ciesze się, że miałem okazję odbycia takich praktyk oraz zwiedzenia pięknych miast i dzielnic Hiszpanii. Dobrze dogadywaliśmy się ze znajomymi chętnie spędzaliśmy ze sobą czas i spacerowaliśmy wieczorami po Sewilli. Dodatkowo mieliśmy lekcje hiszpańskiego na których nauczyliśmy się podstawowych zwrotów z języka hiszpańskiego. Z chęcią i z wielką przyjemnością przyleciałbym jeszcze raz, ponieważ wrażenia i wspomnienia są nie do opisania i ten cudowny ciepły klimat. Bardzo dziękuję nauczycielom i koordynatorom za taką szansę i polecam innym uczniom brać udział w takich projektach.

Natalia Koziołek

Odbywałam staże zagraniczne w Hiszpanii. Praktyki miałam w Confitería La Campana. Nauczyłam się tam bardzo przydatnych technik oraz sposobów przygotowywania ciast oraz innych wyrobów cukierniczych. Przez praktyki nauczyłam się jak zrobić torty oraz jak wykonywać drobne wyroby cukiernicze. W między czasie zwiedziliśmy Kadyks, w którym zobaczyłam bardzo piękne widoki oraz wspaniałe ogrody, poszliśmy też na plażę na której się opalaliśmy. Zwiedzaliśmy Sevillę: Katedrę, Alkazar oraz plac hiszpański, a następnie poszliśmy po pamiątki. Byliśmy także w meście Malaga, w której wspinaliśmy się na punkt widokowy na którym robiliśmy zdjęcia. Następna w kolejce była katedra, Alkazaba, w której  podziwialiśmy stare ruiny oraz chodziliśmy po urzekających uliczkach, na samym końcu przeszliśmy się na plażę by odpocząć i się ochłodzić pływając w morzu. W trakcie lekcji hiszpańskiego odwiedziliśmy arenę byków.

Najbardziej podobało mi się w Maladze ponieważ miałam okazję zobaczyć bardzo piękny krajobraz z punktu widokowego oraz poopalać się na plaży. Zajęcia z hiszpańskiego były bardzo przydatne ponieważ nauczyłam się  słówek oraz jak się komunikować w tym języku. Bardzo polecam skorzystać ze staży i nie ominąć takiej szansy na zwiedzenie Hiszpanii.

Patrycja Koziołek

Odbyłam staż w Confitería La Campana w Sevilli. Podczas praktyk robiłam wiele ciekawych i interesujących rzeczy takich jak: wykonywanie drobnych wyrobów cukierniczych, nauka nowych technik ozdabiania ciast i ciasteczek, obsługa pieców i wózków cukierniczych, poznawanie nowych sposobów produkcji ciastek i innych wyrobów. Dla mnie udział w praktykach był bardzo interesujący i przydatny ponieważ robiłam nowe rzeczy i nauczyła się nowych przepisów i technik. W między czasie odbywania praktyk poprawiłam swój język angielski i nauczyłam się nowych słówek hiszpańskich, ponadto poznałam bardzo fajnych i przyjaznych ludzi. Moje wrażenia z praktyk są wspaniałe ponieważ pomogły mi nauczyć się wielu nowych rzeczy, poznać nowych ludzi i zwiedzić inny kraj. Podczas wyjazdu zwiedziłam Kadyks, Malagę i Sevillę. W Kadyksie zwiedziłam plażę, katedrę, Alkazar, teatr rzymski, ogród z charakterystycznie przyciętymi drzewami,  w Sewilli zwiedziłam Plac Hiszpański, złotą wieżę. W Maladze zwiedziliśmy katedrę, Alcazabę i punkt widokowy z widokiem na arenę byków. Najbardziej podobała mi się plaża w Kadyksie. Zajęcia z języka hiszpańskiego były bardzo przydatne i interesujące ponieważ pomogły mi się nauczyć nowych słówek i dzięki nim mogłam porozmawiać i poznać nowe osoby. Bardzo polecam wzięcie udziału w projekcie i zajęciach z nim związanymi ponieważ można się nauczyć nowych rzeczy, poznać nowych ludzi, zwiedzić ciekawe miejsca, poznać historię i obyczaje w Hiszpanii i miasto Sevilla.

Aureliusz Miedźwiedź

Uczęszczam do drugiej klasy technikum o profilu technik robót wykończeniowych w szkole zwanej Budowlanka - ZSP4 w Zamościu. Pracuje w firmie AMEDIDA TRAVEL w Sevilli pod opieką Marty Obrębskiej, która jest bardzo pomocną, miłą osobą, a czas mijał w miłej atmosferze. Pracowaliśmy w godzinach 8:00-14:00. W pierwszym tygodniu wraz z kolegami rozbieraliśmy płytki przy basenie, a w drugim tygodniu stawialiśmy ogrodzenie. Pierwszym miastem które zwiedziliśmy to Kadyks i byliśmy w takich miejscach jak barokowa katedra, a wolny czas spędziliśmy na plaży La Caleta. Drugie miejsce jakie zwiedziliśmy to był stadion Sevilli, w mieście, w którym aktualnie zamieszkujemy. W następny weekend odwiedziliśmy Malagę, a w tym pomnik Picassa odpoczywaliśmy nad morzem kąpiąc się wspólnie z grupą. Dodatkowo mieliśmy lekcje języka hiszpańskiego. Polecam brać udział w takich projektach innym uczniom naszej szkoły!

Wiktoria Dyć

Odbywałam staż w Taberna Alambique Alfalfa, podczas odbywania praktyk pomagałam przygotowywać dania z ośmiornicy i poddawałam obróbce cieplnej policzki wołowe, nauczyłam się przygotowywać zupę gazpacho.

Podczas odbywania stażu zwiedziłam Kadyks, w którym trafiłam na karnawał. Urzekły mnie uliczki oraz piękne ogrody w tym najstarszym w Europie mieście, z którego Krzysztof Kolumb wypływał na swoje dwie wyprawy.

W Sevilli zwiedzaliśmy plac hiszpański w którym można było wypożyczyć łódkę, potem poszliśmy na mrożony jogurt, zwiedziliśmy katedrę, Alkazar.

Zwiedzanie Malagi zaczęliśmy od katedry, ławki Pabla Picassa, następnie poszliśmy na punkt widokowy, do Alkazaby oraz na plażę, gdzie zbierałam muszelki.

Według mnie najlepszym miejscem, które zwiedziłam był Kadyks, były tam przecudne widoki i piękne uliczki.

Kacper Knap

Chodzę do pierwszej klasy technikum robót wykończeniowych w budownictwie. Przyleciałem do Hiszpanii, do miasta Sevilla dnia 04. 06.2022. aby odbyć praktyki zawodowe w firmie Quales. W pierwszym tygodniu pracowałem z super ludźmi i przyjemną atmosferą na budowie w godzinach od 8:00- 14:00. Nauczyłem się tam dobierania i przygotowywania właściwych składników i materiałów do budowy, w następnych dniach przygotowywaliśmy zaprawy, gipsy i kleje zgodnie z instrukcją. W sobotę odwiedziliśmy stadion Sevilli, który był przepiękny. W niedzielę pojechaliśmy autokarem całą naszą grupą na wycieczkę do Malagi, zwiedziłem tam zabytki, które mnie bardzo zaciekawiły, zrobiłem również dużo przepięknych zdjęć z panoramą Malagi.

W drugim tygodniu pracowałem jako pomocnik elektryka nauczyłem się jak w odpowiedni sposób rozkładać rurki i podłączać kable. Wieczorami razem z grupą przyjaciół spędzaliśmy wspólnie czas i spacerowaliśmy po ulicach Sevilli. Bardzo cieszę się, że miałem okazję odbyć praktyki zawodowe i zwiedzić kawałek Hiszpanii oraz poznać kulturę i język tego kraju. Z wielką przyjemnością przyleciałbym jeszcze raz do Hiszpanii ponieważ wrażenia i wspomnienia jakie zostaną w mojej głowie są nie do opisania.

Dziękuję bardzo kordynatorom i nauczycielom za taką szansę.

Polecam również wszystkim uczniom aby brać udział w takich projektach.

Kacper Repeć

Mam 15 lat. Uczę  się w ZSP4 w Zamościu. Przyjechałem do Hiszpanii na praktyki budowlane. Praktyki maiałem w firmie AMEDIDA TRAVEL pod opieką pani Marty Obrebskiej. Gdy pracowałem nauczyłem się wielu przydatnych rzeczy. Zwiedziłem w Kadyks, Malagę i wiele ciekawych miejsc. Najbardziej podobały mi się ulice Kadyksu. Chciałbym wziąć udział jeszcze raz w takim projekcie. Dzieki temu projektowi poznałem kulturę Hiszpanii. Było super.

Dominik Ziarkiewicz

Mieszkam w centrum Zamościa, mam 17 lat i uczęszczam do ZSP4 w Zamościu, do drugiej klasy technikum w zawodzie technik robót wykończeniowych w budownictwie. Wylecieliśmy do Hiszpanii dnia 04.06.2022r na staż. Na praktykach tynkowaliśmy, przygotowywaliśmy stelaże, do których mocowaliśmy płyty karton-gips. Od poniedziałku 06.06.2022 pracujemy od 8.00 do 14.00 w firmie Quales z bardzo przyjaznymi ludźmi. Pomimo, że nie mówimy w tym samym języku udaje nam się porozumieć. W dni wolne od pracy zwiedziliśmy plac hiszpański w Sewilli, starożytny teatr rzymski w Maladze i Park Genovés w Kadyksie. Zakupiliśmy w każdym mieście pamiątki. Spróbowaliśmy tradycyjnych dań kuchni hiszpańskiej: gazpacho, pulpo a la gallega i wędliny – jamon, chorizo, salchichón. Podsumowując: dni spędzone w Hiszpanii, a dokładniej w Sewilli uważam za udane, ponieważ poznałem nowe techniki w budownictwie, nowoczesne sprzęty ułatwiające pracę.

Judyta Żołnierczuk

Mieszkam w Zamościu. Uczęszczam do Szkoły Ponadpodstawowych nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im.Dzieci Zamojszczyzny w Zamościu na profil technik geodeta. Przyleciałam na praktyki do Sevilli które odbyły się w firmie Iniciativas El Condado pod opieką Pana Raula Ordoñez, który jest wyjątkowo życzliwą, pomocną oraz zdumiewająco cierpliwą osobą. W okresie odbywania praktyk nauczyliśmy się korzystać z programu AutoCAD, utrwaliliśmy sporządzanie szkicu polowego, obsługę tachimetru oraz wprowadzanie punktów w terenie. W trakcie naszego wyjazdu mieliśmy również okazję zwiedzić Kadyks oraz Malagę. Podczas wycieczek do tych dwóch urokliwych miast poznawaliśmy kulturę i zwyczaje tutejszych mieszkańców. Mieliśmy również okazję spróbować regionalnych potraw z tamtejszych restauracji oraz poznać nietypową historie i intrygujące ciekawostki związane z tymi dwoma miastami. W wolnych chwilach od praktyk oraz innych zajęć spacerowaliśmy po pięknej Sevilli integrując się ze sobą w trakcie zwiedzania tutejszych najciekawszych miejsc. Jestem bardzo zadowolona i wdzięczna za możliwość uczestniczenia w tego typu projekcie. Z przyjemnością przyleciałabym jeszcze raz, ponieważ wspomnienia i wrażenia z takiej przygody są nie do opisania. Bardzo dziękuję nauczycielom i koordynatorom za taką szansę i polecam każdemu korzystania z takich możliwości.